piątek, 27 grudnia 2013

Szwajcarski zespół Eluveitie

"Sko­ro nie można się cofnąć, trze­ba zna­leźć naj­lep­szy sposób, by pójść naprzód"

                                                                                                           Paulo Coelho

Powyższy cytat znalazłam przy okazji poszukiwania tematu do dzisiejszego wpisu i postanowiłam się z Wami nim podzielić i pozostawić bez komentarza...
Kończący się rok zawsze zmusza nas do podsumowań, przemyśleń i snucie planów na przyszłość. Ja postanowiłam przyjrzeć się bliżej naszemu częstochowskiemu rynkowi muzycznemu. Spróbuje dowiedzieć się komu udało się w roku 2013 osiągnąć jakiś muzyczny sukces. Być może pojawiły się zespoły, które okazały się być prawdziwymi perełkami. No i co działo się przez ten rok u naszych rodzimych gwiazd.
Jednym słowem będziemy plotkować :) W końcu jestem kobietą i raz w roku mogę oficjalnie przyznać się do plotkowania :)
Kiedy pojawi się ten wpis? Otóż mój plan zakłada opublikowanie zebranych informacji już 2 stycznia 2014 roku. Już dziś zapraszam Was bardzo serdecznie :)

A co dziś dla Was przygotowałam?
Po wczorajszym wpisie pełnym humoru, dziś pozwolę sobie na trochę poważniejszy zespół. Muzyka to celtycki pagan folk metal z wpływami melodic death metal. Szwajcarski zespół Eluveitie ujął mnie głębią, która wyłania się z tworzonej przez nich muzyki.
Posłuchajcie na początek kawałka "A rose for Epona" i wsłuchajcie się w tekst.



Słuchałam tego utworu chyba z pięć razy pod rząd i nie mogłam się nasłuchać. Dosłownie wciągnęło mnie w całości.
Ludowe instrumenty grające razem z mocnymi gitarami i szybką perkusją stwarzają niepowtarzalny klimat.
Cechą, która wyróżnia ten zespół na tle innych tego typu jest fakt iż teksty w części śpiewane są w martwym, starożytnym języku galijskim.
10 lutego 2012 roku na rynku pojawił się pierwszy koncepcyjny, a piaty w kolejności album zespołu pod tytułem  "Helvetios"
Co powiecie na naprawdę mocny kawałek z tej płyty, tak na początek weekendu? Posłuchajcie "Havoc"



Musicie przyznać, że przy takiej muzyce ciężko usiedzieć na tyłku :) A właśnie o to chodzi, żeby mimo złego nastroju znaleźć motywację do działania. 
W ramach trasy koncertowej promującej krążek "Helvetios" zespół Eluveitie odwiedził również nasz kraj. Mogliśmy usłyszeć ich na żywo w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.
Mam nadzieje, że w nadchodzącym roku też uda nam się ściągnąć ich do Polski, bo grają naprawdę dobrą muzykę. 
Na zakończenie proponuję tytułowy kawałek z płyty, czyli "Helvetios" 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz