piątek, 13 grudnia 2013

Piąty żywioł - człowiek

Kto powiedział, że piątek 13 - go musi być pechowy?
U mnie wręcz przeciwnie, dostałam telefon z pierwszą od długiego czasu dobrą wiadomością. Pochwalę się, ale dopiero jutro, jak już będę miała ten papierek w ręku ;)
Chcąc nie chcąc czas leci szybko i mój urlop właśnie się kończy. Jutro pobudka o 4:30 i wymarsz do pracy ;)
A co dziś przygotowałam dla Was muzycznie? Legenda polskiej muzyki heavymetalowej - zespół TURBO.
Trzydzieści lat po debiucie studyjnym zespół wydał płytę pod tytułem "Piąty żywioł". Biorąc pod uwagę długoletnią działalność zespołu ciężko by było wybrać kilka najważniejszych informacji z ich biografii. Dlatego postanowiłam skupić się właśnie na ich najnowszym krążku odwołując się jedynie do kilku wątków z przeszłości.



Skład zespołu:
Wojciech Hoffmann – gitara
Bogusz Rutkiewicz – gitara basowa
Mario Bobkowski – perkusja 
Dominik Jokiel – gitara
Tomasz Struszczyk - wokal



 Zaciekawił mnie tytuł płyty "Piąty żywioł", na szczęście internet to potęga i odpowiedź znalazłam w jednym z wywiadów z Wojtkiem Hoffmannem.
"To była sugestia Tomka, naszego wokalisty, który wysunął ją w trakcie pisania tekstów na płytę. Bardzo słuszna zresztą. Cztery znane nam żywioły związane są ze światem, ale jest na tym świecie ktoś jeszcze: człowiek. Człowiek, który tu się rodzi, żyje, kocha, buduje, ale też niszczy i zabija. Ma realny wpływ na to, co się na Ziemi dzieje. Jest więc ważnym elementem, piątym żywiołem i uznaliśmy, że należy o tym napisać".
No to zobaczmy jak brzmi ta oceniana niezwykle pozytywni płyta. Kawałek "Garść Piasku":


Muszę przyznać, że nigdy nie należałam do fanów zespołu TURBO, ale ta płyta naprawdę mnie przekonuje. Ma w sobie jakąś historie, która rozbudowuje się z kawałka na kawałek.
Posłuchajcie kolejnej propozycji z płyty "Piąty żywioł". Teraz proponuję utwór, który na płycie ma numer 2 - "Cień Wieczności"


 Słucham tej płyty i przyznaję, że jak dla mnie ma ona kilka słabszych punktów, ale ogólnie to kawał dobrej muzyki. "Piąty żywioł" to taki powrót TURBO do korzeni. Znów mamy mocne metalowe riffy, świetne partie basu połączone z genialną sekcją rytmiczną.
Nie ma co się rozpisywać, niech przemówi muzyka, odsyłam Was do odsłuchania całego tego krążka TURBO "Piąty żywioł"
Bawcie się dobrze w ten piątkowy wieczór, w końcu mamy początek weekendu i nie każdy rano musi iść do pracy ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz