sobota, 7 grudnia 2013

"Lipa" odsłona nr 2 i zapowiedzi dzisiejszych koncertów.

Udało mi się przeżyć wczorajszą burzę śnieżną i mega wietrzną noc w pracy. Niestety nie obyło się bez małych strat zdrowotnych - przeziębienie mam w gratisie ;) Na szczęście dokładnie o szóstej rano zaczęłam urlop więc mam możliwość, żeby dojść do siebie.
Jako, że czasu będę miała odrobinę więcej mam nadzieje, że nadrobię zaległości z wywiadami i relacjami z imprez. Niestety nie zawsze mogę być tam gdzie dzieje się coś muzycznie ciekawego.
Dla przykładu dziś w częstochowskim Skłot Elektromadonna odbędą się Mikołajki z Punk Rockiem. Na scenie wystąpią nasi przyjaciele z zespołu Sugerowana Cena Detaliczna, oraz Ojszczane Mury, The Beer's i Leśne Ludki. Chłopaki zapraszają na godzinę 19 - tą, a jak na prawdziwych punkowców przystało kolejność występów zespołów zostanie ustalona bezpośrednio przed koncertem, po przez rzut kostką :) Także jeśli macie ochotę totalnie się wyluzować to impreza w sam raz dla Was - gorąco polecam.
A pamiętacie jeszcze chłopaków z krakowskiej kapeli Clock Machine? Dziś w katowickim Mega Clubie wystąpią jako support przed zespołem Luxtorpeda. Więc dla wszystkich miłośników około rockowych klimatów impreza staruje o godzinie 19 - tej.

To tyle jeśli chodzi o koncertowe zapowiedzi, a ja zabieram Was w dalszą podróż z Tomaszem Lipnickim. Wczoraj proponowałam wiecznie żywy zespół Illusion, a dziś drugi projekt Tomka, czyli LIPALI.
Początkowo Lipali był solowym projektem Tomka powstałym po rozpadzie zespołu Illusion. Stylistyka pierwszej płyty była ogromnym zaskoczeniem dla dotychczasowych fanów Lipnickiego. Muzyka transowa, z lekka psychodeliczna, momentami jazzująca - tak o krążku Li-Pa-Li mówi sam "Lipa". Posłuchajcie jak to brzmiało


Jednak "Lipa" tęsknił do mocnego rockowego grania dlatego do współpracy zaprosił Adriana Kulika i Łukasza Jeleniewskiego.
W 2004 roku Panowie wydają swój pierwszy album "Pi" gdzie ewidentnie słychać powrót "Lipy" do stricte rockowych klimatów.


Kolejna płyta zespołu Lipali pokazuje, że muzyka nie ma granic. Na krążku "Bloo" możemy usłyszeć Leszka Możdżera i kawałek nagrany z hip - hopowym składem Afront.
Trzeci krążek "Trio" zostaje nominowana do nagrody polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyki w kategorii album roku rock.
Singiel z tej płyty pod tytułem "Upadam" podbija serca fanów zespołu, w tym też moje ;)
No bo jak tu polemizować z prawdziwością słów:
...Upadam, wciąż upadam
I długo lecę w dół
Podnoszę, się podnoszę
Tak wiele muszę mieć sił...



W roku 2012 Lipali pokazuje nam swoje nowe oblicze, widać że chłopaki ewoluowali muzycznie. Płyta dojrzalsza muzycznie okraszona jak zwykle bezkompromisowymi tekstami "Lipy".


Miejmy nadziej, że Lipali nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa i nadal będziemy mogli delektować się ich świetną muzyką.
Ja już Was zostawiam i zmykam do swoich zajęć.
Życzę spokojnego wieczoru i może tym razem już bez pogodowych rewolucji ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz