poniedziałek, 16 grudnia 2013

Ska - P dobra zabawa z przekazem w tle

Ale sobie zafundowałam wolny dzień ...
Rano słońce zaświeciło mi w okna i nie było rady, trzeba było je umyć :) Potem pranie, prasownie, zamiatanie, mycie, no i zakupy. Oczywiście nie wystarczyło raz wyjść do sklepu. W moim wieku zaawansowana skleroza sprawiła, że biegałam po schodach trzy razy ;) Teraz usiadłam na chwilkę żeby odpocząć przed zabraniem się za obiad (zdradzę, że dziś serwuje chili con carne)... i tak ciągle w biegu.
Zastanawiałam się kogo by tu dziś muzycznie obgadać i nasz znajomy manager Paweł Mielczarek wrzucił na facebooku kawałek zespołu Ska-P no i mnie olśniło. Zapomniałam o tym zespole, a przecież to klasa sama w sobie. A poza tym punk rocka dawno na blogu nie było.
Zespół Ska-P założony został w Madrycie w 1994 roku a znakiem rozpoznawczym tego składu są teksty niosące bogaty przekaz najczęściej anarchistyczne.
Zdjęcie z sesji autorstwa Carlosa Maldera


Skład zespołu:

KOGOTE - Alberto Javier Amado - klawisze
JULIO - Julio César Sánchez - bas
JOXEMI- José Miguel Redin - gitara, chórki
PULPUL - Roberto Gańán Ojea - wokal, gitara
PIPI - Ricardo Degaldo de la Obra - drugi wokal
LUISMI - Luis Miguel García - perkusja 



Początki zespołu to płyta Ska-P która nie wywołała dużego poruszenia wśród fanów tego gatunku. Jednak utwór "Como un rayo" który zagrzewał do boju lokalną drużynę piłkarską zyskał sporą popularność. Posłuchajcie sami:


Warto poświęcić chwilkę Pipi, który początkowo wychodził na scenę tylko po to żeby zachwycić publiczność swoimi strojami, ale z czasem przejął rolę drugiego wokalu. Nadal jednak podczas niektórych utworów zjawia się na scenie w przebraniu. Taki pozytywny wariat zespołowy :)
Na drugiej płycie, która została wadana w 1996 roku pojawił się utwór mi kojarzy się tak miło i sympatycznie, że aż ciepło się robi na sercu :) Utwór nazywa się "Cannabis" a płyta z której pochodzi odniosła niespodziewany wręcz sukces kasowy.


Album, który pojawił się w 2000 roku pod nazwą "Planeta Eskoria" przez niektórych uważany jest za najlepsze dzieło zespołu. Promując to dzieło Ska-P zaplanowali trasę koncertową po Francji, Włoszech, Szwajcarii i Hiszpanii, zyskując sobie opinię zespołu międzynarodowego. Posłuchajcie tytułowego utworu z płyty "Planeta Eskoria", a zobaczycie, że Ska-P to nie tylko grupa pozytywnie zakręconych przyjaciół, ale też kolesie, którzy swoją muzyką mają nam coś ważnego do przekazania. 


W lutym 2005 roku zespół ogłosił zawieszenie swojej działalności. Jednak by podziękować swoim fanom za te dwanaście spędzonych razem lat dochód z pożegnalnego koncertu w całości przeznaczyli na cele charytatywne. 
Panowie nie wytrzymali bez siebie zbyt długo, bo już w 2008 roku ogłosili swój powrót.
W Polsce mogliśmy na żywo zobaczyć i usłyszeć Ska-P w 2010 roku na festiwalu w Jarocinie. W roku 2013 dokładnie w moje urodziny, czyli 5 marca chłopaki wydali najnowszą płytę pod genialnym tytułem "99%".
Na zakończenie proponuję Wam kawałek "Victoria" pochodzący właśnie z krążka "99%"

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz