poniedziałek, 25 listopada 2013

Potrzebne ciepło!!! Lecimy do Grecji.

Chyba we wczorajszym wpisie wykrakałam zimę, więc może dziś już daruję sobie wspominanie o pogodzie :)
W ramach skruchy zabieram Was do Grecji. Już samo myślenie o tym kraju podnosi temperaturę naszego otoczenia o przynajmniej kilka stopni :)
A co Grecja ma nam do zaoferowania muzycznie?
Gatunek na dziś to power metal, a przedstawicielem tego nurtu muzycznego w Grecji jest zespół FIREWIND.
Początkowo miał to być projekt gitarzysty Gusa G. ale w 2006 wyklarował się stały skład, który zaczął nagrywać płyty i koncertować.
Kiedy natrafiłam na twórczość zespołu Firewind ujęli mnie brzmieniem gitar i genialnym wokalem. Ale myślę, że  każdy z słuchaczy znajdzie w ich twórczości coś dla siebie.
Pod szyldem Firewind zostało wydanych siedem płyt, ale ja chciałabym się skupić na tych nagranych po 2006 roku, czyli po zebraniu się stałego składu.
W 2008 roku wydana zostaje płyta "The Premonition". To z niej pochodzi pierwszy kawałek który chciałam Wam zaprezentować "My Loneliness"


Na krążku "The Premonition" możecie też znaleźć przeróbkę kawałka Maniac z filmu Flashdance.
W jednym z wywiadów zapytano lidera Firewind dlaczego zdecydowali się na przerobienie akurat tego utworu - "Nie to, że jesteśmy miłośnikami tego filmu tylko dlatego, że to zajebisty kawałek" - wyjaśnił zapobiegawczo :)


Kolejna płyta o której chciałabym wspomnieć to wydany w 2010 roku krążek " Days of Defiance".
Wystarczy włączyć pierwsze kawałki by zrozumieć, że ma się do czynienia z muzycznym dziełem sztuki. Cała płyta to spójna całość, ale nie mamy do czynienia ze zlewającą się z sobą papką. Tu każdy utwór żyje i napełnia nas innymi odczuciami. Posłuchajcie dla przykładu kawałka SKG, mnie przechodzą ciarki po plecach.


Pewnie tak jak ja zastanawiacie się jak chłopaki radzą sobie grając na żywo. Specjalnie dla fanów oraz wszystkich ciekawskich, w tym mnie, nagrany został album "Apotheosis - Live 2012". Na krążku tym znajdziemy 17 utworów zarejestrowanych na specjalnych, jubileuszowych koncertach w rodzimej Grecji i całej Europie.
W maju 2012 roku pojawia się siódmy album zespołu pod tytułem " Few Against Many". Zobaczcie czego możecie się spodziewać tym razem. Singiel pod nazwą "Wall Of Sound"


Mam nadzieję, że zrobiło Wam się chociaż odrobinkę cieplej :) Ja dzisiejszy wieczór zamierzam spędzić na błogim lenistwie z kubkiem gorącej herbaty w ręce :)
Trzymajcie się cieplutko i czekajcie na kolejne doniesienia ze świata.
A żeby pobudzić waszą ciekawość napiszę tylko, że w niedzielę wyjątkowy wpis. Zabiorę Was w pewne tajemnicze miejsce ;) Szczegóły już wkrótce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz