niedziela, 1 czerwca 2014

"Orla" dla wszystkich miłośników bluesowo rockowych brzmień

Mam wrażenie, że ktoś robi mi na złość i kiedy mam wolny dzień to czas przyspiesza na maksa. I właśnie tak minął wczorajszy dzień; jedyny wolny od tygodnia.
Jako, że i tak moje narzekanie nic nie zmieni, a na noc znów trzeba pójść do pracy to pozwólcie, że zaprezentuje Wam muzykę mojego dzieciństwa :)
Dosłownie pamiętam jak w moim rodzinnym domu muzyka tego zespołu rozbrzmiewała w niejedno popołudnie :)
A dziś po dziesięciu latach od ostatniej płyty na rynku pojawia się płyta "Orla" zespołu Kasa Chorych. A jak Kasa Chorych to wiadomo, że będzie blues rockowo.
Kiedy usłyszałam, że na rynku pojawiła się nowa płyta Kasy Chorych miałam obawy, że to będą jakieś odgrzewane kotlety z których ewentualnie mój tata mógłby się ucieszyć. Jakże miłe było moje zaskoczenie kiedy odsłuchałam tą płytę. Zanim jeszcze wrzucę wam kilka propozycji z tej płyty od razu powiem, że polecam tą płytę wszystkim młodym słuchaczom, którzy chcą odsłuchać naprawdę dobrej muzyki.
Warto zwrócić uwagę na to że w ekipie Kasy Chorych są naprawdę znakomici muzycy a mimo to nikt nie próbuje się wychylać przed szereg. Cała płyta wyróżnia się kompozycjami i spójnymi aranżacjami.
Na pierwszy ogień polecimy z kawałkiem "O człowieku" z gościnnym udziałem Sebastiana Riedla.
https://www.youtube.com/watch?v=Hl6emjKBZ1k


To się nazywa prawdziwy rockowo bluesowy klimat, który nigdy nie przeminie.
Czytając jedną z recenzji tej płyty natrafiłam na taki fragment: "Kasa Chorych stanęła przed wielkim wyzwaniem. Płyta "Orla" jest już nagrana, teraz trzeba przekonać Polskę, że legenda blues rocka i twórcy najstarszego festiwalu bluesowego w Polsce, Jesieni z Bluesem, potrafią zagrać na świetnym poziomie i wciąż piszą same przeboje".
No cóż, nie da się ukryć, że w czasie Biberomani i innych nie do końca zrozumiałych przeze mnie "muzycznych nurtów" dzisiejszych czasów ciężko może być chłopakom trafić do większego grona odbiorców. Ale między innymi dlatego zdecydowałam się napisać o tej płycie. Może pocztą pantoflową więcej osób dowie się o tym krążku i go odsłucha, bo o tym że warto już nie muszę Was przekonywać. Zresztą moje słowa to jedno, a muzyka z tej płyty mówi sama za siebie, posłuchajcie kolejnej propozycji, utwór "Biały Blues" z oficjalnym teledyskiem.
https://www.youtube.com/watch?v=S94cyQqZkU0


Na zakończenie wpisu zacytuję słowa zespołu: "ten album jest świadectwem na przywiązanie Kasy Chorych do konwencji bluesowej, a zarazem dowód na to, że w ramach swej ulubionej formuły poszukują konsekwentnie nowych środków artystycznego wyrazu".
Trzymam kciuki za powodzenie tego krążka i polecam go gorąco.
Tymczasem zmykam odpocząć, bo wieczorem znów praca :)
Miłej niedzieli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz