poniedziałek, 9 czerwca 2014

Organek Głupi ... zaskakujące brzmienie

Witam w urlopikowym czasie :)
Świeci słoneczko, mamy 30 stopni na plusie, więc od rana wylegiwałam się i "karmiłam" endorfinami. W efekcie mam teraz ślicznie opaloną skórę i mega pozytywny nastrój :)
Inspiracją do dzisiejszego wpisu był obejrzany przeze mnie ostatnio odcinek Kuby Wojewódzkiego, w którym wystąpił zespół Organek. Zaciekawiona nietypowymi dźwiękami, które do mnie dotarły postanowiłam bliżej przyjrzeć się temu projektowi.
Okazuje się, że nietypowa nazwa zespołu jest nazwiskiem założyciela Tomasza Organka. Fani mogą kojarzyć go z zespołu SOFA, którego jest jednym z założycieli. Tomek Organek ruszając za ciosem udanej kariery zespołu SOFA postanowił zająć się solową karierą i tak powstał krążek "Głupi".
Jak donosi jeden z recenzentów tej płyty wokalista i gitarzysta Tomasz Organek "wymarzył sobie nagrać płytę jednoznacznie rockową, podszytą bluesem i pachnącą garażem. Zadanie wykonał bardzo dobrze."
Posłuchajmy zatem co wyszło temu zdolnemu muzykowi. Na pierwszy ogień wrzucam utwór "Nie lubię"
https://www.youtube.com/watch?v=IJsP0Uu1yTM


I co powiecie na takie niecodzienne rockowe brzmienie? Znów mam wrażenie że czas zatrzymał się gdzieś w szalonych latach 70 tych. Do tego te sarkastyczne teksty... po prostu uwielbiam taki przekaz podprogowy.
Niektórzy zarzucają Organkowi niezdecydowanie stylowe, a jak dla mnie w każdej ze swoich odsłon Tomek idealnie się odnajduje, a cała płyta po prostu pełna jest niespodzianek. Zresztą posłuchajcie kolejnej propozycji: "Kate Moss"
https://www.youtube.com/watch?v=6hYBpaiTVdk


No i kłania nam się rockowo bluesowa odsłona Organka w czystej postaci. W dobie kiedy wszyscy mogą nagrać sobie płytę jeśli tylko mają pieniądze, a wszystko da się "wyczyścić" w programach komputerowych muzyka Organka robi ogromne wrażenie.
Pozostaje nam tylko się cieszyć, że są muzycy którym chce się tworzyć tak dobrą i stylową muzykę.
Na zakończenie proponuję tytułowy utwór z płyty "Głupi" wykonany na przedpremierowym koncercie w siedzibie Good Time Radio.
https://www.youtube.com/watch?v=1e7qmyOJUo8


Nie ma to jak dobra zabawa; znów mamy przykład na to że muzyka jest po to by wyrażać emocje, niekonieczne te negatywne.
Zostawiam Was z tą naprawdę dobrą muzyką i zmykam na małe zakupy. Jutro czeka mnie ciężki dzień, muszę pozwolić lekarzowi trochę się pokroić, ale postaram się szybko do Was wrócić z nową porcją jak najbardziej pozytywnych dźwięków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz