poniedziałek, 23 czerwca 2014

NOTHING na zakończenie ciężkiego dnia

Skończyło się lenistwo i trzeba było wrócić do pracy :(
Nie żebym nie lubiła swojego miejsca pracy, ale zdecydowanie wolę urlop :)
Poza tym łatwiej by było wdrożyć się w codzienny plan zajęć gdyby nie to cholerne psychiczne zmęczenie po operacyjne. Wiedziałam, że sama operacja zryje mi psyche, ale nie sądziłam, że aż na tak długo ... Tak czy inaczej trzeba stanąć twardo na ziemi i ruszyć do przodu :)
Słyszałam kiedyś że najlepszą pomocą w tego typu problemach jest terapia, więc wybrałam sobie jedną z jej dziedzin - muzykoterapię :)
Moja dzisiejsza propozycja może nie trafić do każdego odbiorcy, ale mnie od pierwszych dźwięków ujęła swą głębią. Odsłuchałam kilka utworów zespołu NOTHING i jednego byłam pewna - ta muzyka ma jakąś "historię". Zajrzałam zatem do cioci Wikipedii i już wiem co kryje się za tą głębią o której już wspominałam.
Jednak zanim Was wtajemniczę w ową historię pozwólcie, że zaprezentuje pierwszy z utworów: kawałek "Guilty Of Everything"
https://www.youtube.com/watch?v=1nVkqyDxros


A teraz posłuchajcie "historii w tle".
Lider zespołu Nothing niejaki Pan Dominic Palermo miał niełatwe życie. Wychowywał się w kiepskiej dzielnicy Filadelfii gdzie nie mając dobrego przykładu z otoczenia wpakował się w duże kłopoty. Za napaść i usiłowanie zabójstwa Dominic został skazany na siedem lat więzienia. Wyszedł po dwóch latach zwolniony za dobre sprawowanie, ale wracać nie było już do kogo. Jeden z jego przyjaciół został zabity, drugi zginął w wypadku, a reszta towarzystwa pakowała się w coraz to nowe problemy z prawem.
Na szczęście Dominic nie chciał już przebywać w tym otoczeniu i postanowił, że to właśnie muzyka będzie dla niego odskocznią od rzeczywistości. Pierwszy projekt, w który się zaangażował to hardcorowy zespół Horror Show. Ten projekt nie przetrwał jednak próby czasu i w 2004 roku zakończył swą działalność.
Lata spędzone w więzieniu były dla Dominica czasem nie tylko przemyśleń ale też wewnętrznej przemiany. Lektury książek między innymi Dostojewskiego były inspiracją do pisania tekstów do zdecydowanie wolniejszego projektu ... i tak właśnie powstał Nothing.
Mnie ujęła ta historia więc w całości wam ją opisałam, dzięki temu łatwiej będzie Wam zrozumieć jak ogromny przekaz niosą z sobą te dźwięki.
Utwór Endlessly - https://www.youtube.com/watch?v=yGc0qvdPnCw


Czasem takie dramatyczne przeżycia budzą w ludziach niesamowitą muzyczną wrażliwość.
Cała płyta Guilty Of Everything genialnie nadaje się do słuchania przez osoby które chcą po prostu się wyłączyć. Stajemy przy przeszklonej szybie i patrzymy na przemijające powoli sekundy, minuty, godziny... a w tle "Get Well"
https://www.youtube.com/watch?v=AsajdazBhKo


Zmykam zrobić pyszną kolacyjkę i kładę się spać; rano znów pobudka o 4:30 ... Spokojnego wieczoru :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz