piątek, 17 stycznia 2014

Wyłowiona kolejna muzyczna perełka.

Mam za sobą naprawdę pracowity dzień... Nie wiem kto wpadł na pomysł, żeby pięć województw rozpoczynało ferie w jednym terminie. Ale nie ma co zawracać sobie głowy sprawami na które i tak nie mamy wpływu ;) Pozostaje nam tylko mieć nadzieje, że kiedyś ktoś doceni naszą pracę :)
Na szczęście mamy już wieczór, czyli czas na odpoczynek.
Dziś przygotowałam dla Was muzykę z gatunku hard rock w wykonaniu polskiego zespołu KRUK.
Początek działalności tej grupy datuje się na 2001 rok, pierwsza płyta ukazuje się pięć lat później. Krążek nazywa się "Memories" a znaleźć na nim można zbiór coverów takich zespołów jak Deep Purple, Led Zeppelin czy Black Sabbath.


Kolejne lata upływają zespołowi na szukaniu własnego niepowtarzalnego brzmienia, oscylującego wokół klasycznego rocka. Owocem tych poszukiwań jest debiutanckie krążek "Before He'll Kill You", który zyskuje status płyty miesiąca w magazynie Metal Hammer.



Następne lata to kolejne płyty i trasy koncertowe. Warta zaznaczenia jest akustyczna trasa koncertowa u boku amerykańskiej damy bluesa Debbie Davies.
Na swojej oficjalnej stronie internetowej Panowie opisali niesamowitą historię, która przydarzyła im się 3 sierpnia 2013 roku. Mieli wtedy przyjemność grać na siódmej odsłonie Festiwalu Legend Rocka w Dolinie Charlotty otwierając koncert Carlosa Santany. Podczas występu zespołu sam Carlos Santana przeszedł przez cały amfiteatr na sceną do zespołu kierując do Piotra Brzychcy (gitarzysty) słowa: "Jesteś niesamowitym gitarzystą. Musiałem zejść i cię zobaczyć". Po koncercie Carlos odwiedził ich w garderobie i podpisał Piotrowi gitarę.
Powiem Wam, że musiałam opisać to zdarzenie, bo odkąd piszę muzycznego bloga zaskakuje mnie coraz więcej rzeczy. Kiedyś naprawdę wydawało mi się, że polski przemysł muzyczny jest ograniczony, zacofany i w ogóle nijaki. A tu okazuje się, że mamy w naszym kraju mnóstwo naprawdę świetnych zespołów, docenianych przez znamienitych muzyków zagranicznych, a my w ogóle nie potrafimy tego wykorzystać... No bo ile osób słyszało o zespole Kruk?
Mam nadzieje, że kiedyś rozgłośnie radiowe przejrzą na oczy, a raczej uszy i przestaną nas karmić tą popową papką.
Mnie nie pozostaje nic innego jak tylko zaprosić Was na zbliżający się wielkimi krokami koncert zespołu Kruk, który odbędzie się 15 lutego w katowickim Spodku. Będzie to nie małe wydarzenie dla fanów dobrej muzyki, bo zespół Kruk będzie supportować mega gwiazdę, czyli Deep Purple.
Żegnam się już z Wami i mówię Dobranoc, do zobaczenia, a raczej usłyszenia już jutro ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz