poniedziałek, 3 marca 2014

Zespół 69; jak mogłam zapomnieć ....

Siedzę sobie wczorajszo dzisiejszej nocy w pracy i nagle koleżanka pyta: "Ewa czy ty oglądasz program X-Factor?" Po wyjaśnieniu, że nie oglądam, bo telewizor zastąpiłam ogromnym akwarium koleżanka kontynuuje temat. "Bo wiesz, tam wystąpił taki zespół z Częstochowy nazywają się 69 - kojarzysz ich?" I wstyd się przyznać, ale dopiero wtedy przypomniałam sobie, że ten genialny zespół mam dosłownie na wyciągnięcie ręki, a dotychczas nie pisałam o nich na blogu.
No więc z przeprosinami dla chłopaków i naprawiając swój błąd dzisiejszy wpis w całości poświęcam zespołowi 69.
Zakasałam rękawy i ... hmm znam chłopaków, wiem że działają i istnieją od 2005 roku, ale kurcze, żeby poplotkować na ich temat to ciężka sprawa. Okazuje się, że oficjalne informacje o zespole są dość okrojone. No ale nie poddaje się tak łatwo i spróbuje Was poznać z chłopakami na swój sposób, a raczej za pomocą najbardziej sprawdzonego sposobu czyli muzyki.
Zacznijmy od utworu "Ty to ja" w którym gościnnie możemy usłyszeć wokal Magdy Wójcik z zespołu Goya: https://www.youtube.com/watch?v=aMaRL01eMik


Skoro już wiemy na co muzycznie możemy liczyć to zobaczmy kogo personalnie zobaczyć możemy na scenie.
Wokal - Paweł Zieliński - Paveu
Gitara - Jacek Woszczyna
Instrumenty klawiszowe - Łukasz Kwarciak
Gitara basowa - Bartek Żyngiel - Bartolo
Perkusja - Grzegorz Rurański - Jura
Warto też wspomnieć o osobie Darka Bafeltowskiego, który przez jakiś czas współpracował z zespołem. Darka nie trzeba chyba nikomu bliżej przedstawiać - genialny wręcz gitarzysta, bardzo pokorny człowiek.
Wróćmy do grupy 69, która jest laureatem wielu prestiżowych muzycznych nagród, m.in. pierwsze miejsce na festiwalu Rockowisko w Olkuszu (2012) czy pierwsze miejsce na festiwalu im. Pawła Bergera w Kaliszu (2013).
Posłuchajmy i zobaczmy kolejną muzyczną odsłonę zespołu 69, tym razem niech to będzie utwór "Tajemnice"
https://www.youtube.com/watch?v=Qkz8UCrLNEg


Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś porozmawiać z chłopakami o ich muzycznej drodze i oczywiście przedstawić Wam ten materiał w formie wywiadu. Natomiast na razie warto obserwować jak potoczy się ich przygoda w programie X-Factor. W chwili obecnej udało im się przejść do dalszej części programu z czterema głosami na TAK :)
Przyznaje, że nie zawsze rozumiem pobudki zespołu, który decyduje się na udział w takim show, ale jeśli chodzi o chłopaków z 69 to życzę im, żeby jak najwięcej osób o nich usłyszało. Zespół 69 to taki nasz częstochowski nie do końca doceniony skarb muzyczny, który czas najwyższy pokazać światu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz