czwartek, 13 lutego 2014

Percival Schuttenbach - najnowsza odsłona

Już nie mogę się doczekać aż przedstawię Wam zespół na który wpadłam przez przypadek i powaliło mnie na kolana.
Nie wiem jak to w ogóle możliwe, że wcześniej ich nie słyszałam, ale już naprawiam swój błąd i właśnie odsłuchuje ich dyskografię.
Przyjrzyjmy się bliżej polskiemu zespołowi o nazwie Percival Schuttenbach.
Historia zespołu rozpoczęła się w Lubinie w maju 1999 roku. Pozwólcie, że zacytuję część biografii zespołu, bo pokazuje skąd wziął się taki a nie inny ich styl:
"Mikołaj Rybacki (gitarzysta) i jego siostra Kornelia (basistka) przyjęli do zespołu wiolonczelistkę Katarzynę Bromirską.
Każda z tych osób wniosła cząstkę siebie i własnych upodobań do zespołu, co wpłynęło na jego brzmienie: Kornelia i Mikołaj, wcześniej będący członkami grupy Rivendell, wnieśli podstawy folkowe, Katarzyna - wykształcona muzycznie - dodała elementy muzyki klasycznej. Trzeci element - ciężkie riffy i przesterowane gitary - były domeną zarówno Mikołaja, jak i Katarzyny, oboje bowiem byli fanami muzyki metalowej w różnych postaciach. Te trzy podstawowe elementy, zmieszane z całą gamą innych "przypraw" muzycznych tworzyły muzykę Percivala, której styl ogólnie można określić jako oscylujący w granicach folk-metalu
" .
Czujecie już przez skórę, że szykuje się niesamowita muzyczna mieszanka? No to posłuchajcie tytułowego kawałka z płyty "Svantevit" pochodzącego z najnowszej płyty zespołu:


Słucham tego kawałka już chyba czwarty raz pod rząd i nie mogę się nasłuchać. Mocne gitary przeplatają się z dźwiękami folkowych instrumentów no i do tego te wokale .... mam ciary.
Cała twórczość zespołu oscyluje wokół tematyki pogańskiej co usłyszeć i zobaczyć mogliście już w prezentowanym przeze mnie powyższym kawałku.
Najnowsza płyta "Svantevit" to niełatwy kawałek chleba, ale za to jaki przyjemny :) Każdy utwór opowiada nam swoją historię, po to by całość płyty przeniosła nas w zupełnie inny, czasem niestety zapomniany świat.
Na zakończenie posłuchajcie kawałka z wydanej w 2009 roku płyty Reakcja Pogańska "Gdy rozum śpi":


 Nie wiem jak Was ale mnie ten zespół przekonał do siebie swoją pasją i samym pomysłem na siebie. Oby więcej takich projektów na naszym polskim rynku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz