niedziela, 16 listopada 2014

Szwedzi znów atakują ;)

Dotąd chyba nigdy nie zdarzyło mi się poruszać tematu Boga, ale dziś zrobię wyjątek.
Chciałabym zapytać dlaczego przy moim procesie twórczym nie wyposażono mnie w ochronną warstwę ? Mam wrażenie, że wszyscy ludzie mają pancerze które chronią ich serca przed niepotrzebnymi stresami. Tylko ja muszę przyjmować bezpośrednio na klatę wszystko co się dookoła mnie dzieje.
Dużo łatwiej by mi się żyło gdyby totalnie spływało po mnie to co niektórzy do mnie mówią i co ogólnie dzieje się wokół mnie.
Nie mam zamiaru poświęcać kolejnych minut na rozkminianie skąd tu zakosić tą ochronną warstwę więc przechodzę do muzycznej odsłony.
Na dziś przygotowałam solidną porcję muzyki z gatunku power metal. Jak już pewnie zauważyliście uwielbiam zespoły, których muzyka niesie jakiś przekaz, a nie jest tylko pustą "naparzanką". Dlatego też zabieram Was dziś do Szwecji na spotkanie z zespołem HAMMERFALL.
Grupa ta powstała w 1993 roku w Goteborgu i początkowo traktowana była jako projekt poboczny muzyków grających w Dark Tranquillity.
Pierwszą płytę "Glory To The Brave" chłopaki wydali w 1997 roku. Okazało się że debiut ten wskoczył do niemieckiej listy TOP 100, a miesięcznik Rock Hard obwołał go płytą roku.
Posłuchajmy zatem co potrafią Ci szwedzcy muzycy. Na początek utwór "Bloodbound"
https://www.youtube.com/watch?v=BSDsYmZREwo


Główną tematyką poruszaną w tekstach tego zespołu są średniowieczne bitwy i ogólnie pojęta fantastyka.
Kolejny utwór który chcę Wam zaprezentować poruszył swoim tekstem jakąś czułą strunę mojego serca. Tekst utworu opowiada o ciemiężonym ludzie, który ma dość poniżania i podnosi swoje sztandary by walczyć. Czasem dobrze by było mieć w sercu taki ogień nie pozwalający się poddawać. Utwór "Hearts On Fire":
https://www.youtube.com/watch?v=htKY2oD85rs


Gdybyście odwiedzili stronę internetową tego zespołu http://www.hammerfall.net/ i weszli w zakładkę koncerty to lista która ukaże się waszym oczom będzie imponująca. Chłopaki mają tak napięty grafik koncertowy, że tylko można im zazdrościć. Widać muzyka metalowa nadal trafia w serca wielu milionów ludzi.
Na zakończenie proponuję trochę zwolnić i wsłuchać się w tekst utworu "Last Man Standing":
https://www.youtube.com/watch?v=5K4Y3q4FcP8


Za oknem nastrój iście zimowy więc życzę Wam dużo ciepła w ten niedzielny dzionek. Ja zmykam na popołudniu do pracy i mam zamiar wrócić w takim samym dobrym nastroju jaki mi teraz towarzyszy.
Miłego dnia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz