piątek, 24 października 2014

"... Chciałbym ci dać odrobinę wiary byś uwierzył ..."

           Już dziś, specjalnie dla Was recenzja debiutanckiej płytki zespołu P.A.G.E.
Płyta pod tytułem "Nie Wiem" miała swoją premierę w październiku 2013 roku i bardzo żałuje, że od razu nie trafiła w moje ręce.
Chłopaków z zespołu miałam okazję poznać na tegorocznym Free Art Fest w Częstochowie i od razu zrobili na mnie duże wrażenie. Profesjonalne podejście do występu, świetny kontakt z publiką i stu procentowe zaangażowanie. Najlepszą recenzją ich koncertu był odczuwany przeze mnie niedosyt. Miałam wrażenie, że ich koncert trwa zdecydowanie zbyt krótko. Dlatego możecie sobie wyobrazić moją radość kiedy chłopaki zaproponowali, że wyślą mi swoją płytkę :)


LISTA UTWORÓW:

1. NIE WIEM
2. CHCIAŁBYM CI DAĆ
3. JESTEM CZŁOWIEK
4. LAS

SKŁAD ZESPOŁU:
Jakub Chmiel - wokal
Marcin Chodorowski - gitara
Wojciech Maślany - gitara
Łukasz Tomkiewicz - perkusja
Adrian Jarosz - bas



Debiutanckie wydanie składa się z czterech utworów na czele z tytułowym "Nie Wiem". Odwołując się do tekstu tego utworu ja też "nie wiem gdzie początek a gdzie kres" ale WIEM co jest dobre a co złe ;) I z całą śmiałością mogę stwierdzić, że do tych dobrych rzeczy zalicza się ten debiutancki krążek.
Od pierwszej do ostatniej minuty poruszamy się w klimacie starego dobrego polskiego rocka. Są ulubione przeze mnie zwolnienia, zwroty akcji a co najważniejsze w rockowym graniu jest moc.
Ogromnym plusem tej płyty są proste teksty z cholernie głębokim przekazem.
Autorem tych tekstów jest wokalista Jakub Chmiel, który w swoim śpiewaniu jest po prostu prawdziwy. To jest jeden z tych wokalistów, którym się wierzy, co dodatkowo podnosi wartość całego krążka.
Utwór "Chciałbym Ci dać" jest chyba moim faworytem na tej płycie, głównie przez trafiający prosto w serducho tekst."... Chciałbym ci dać odrobinę wiary byś uwierzył, że nie jesteś słaby..." Dodatkowym atutem tego utworu jest gitarowa solówka, która niczym "wisienka na torcie" dekoruje całość.
W utworze "Jestem człowiek" chyba każdy z nas mógłby się przejrzeć niczym w lustrze. " ... I wkradł się jakiś błąd, gdzieś nie wiadomo skąd. Kamień ująłem. Zabić nie chciałem, takiego prawa nie miałem, a wciąż rzucałem ... "
Naprawdę chylę czoła przed Jakubem za teksty i przekaz jaki udało mu się w nich zawrzeć.
Na koniec zostawiłam sobie utwór "Las", który rozpoczyna się nastrojowymi gitarami i czystym wokalem. Jednak jeśli spodziewacie się typowej ballady to nie tym razem ;) Chłopaki wolnymi zwrotkami jedynie wprowadzają nas w mocne refreny, które podkreślają charakter utworu. Całość okraszona jest kopiącą tyłki solówką gitarową :)
Warto również zauważyć, że płyta "Nie Wiem" nagrana jest na naprawdę wysokim poziomie. Słychać, że muzycy włożyli w to dzieło wiele pracy, co przyniosło zamierzony efekt.
A skoro debiutancki krążek jest na tak wysokim poziomie to czego można spodziewać się w przyszłości? Myślę, że płyty na naprawdę światowym poziomie i tego właśnie Wam panowie życzę.

Dla wszystkich, których muzyczne apetyty na twórczość zespołu P.A.G.E zostały rozbudzone mam dobrą wiadomość. Jeszcze dziś na facebookowym profilu Sober Rock Canal pojawi się konkurs, w którym nagrodą będzie recenzowana dziś płyta "Nie Wiem". Zapraszam do wzięcia udziału.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz