sobota, 20 września 2014

Słodko gorzki smak życia

Pisząc szczerze miałam sobie zafundować przedpołudnie wolne od muzyki, ale usłyszałam pewien utwór i po prostu muszę się z Wami podzielić tym odkryciem.
Ale zanim przejdę do głównego tematu pozwólcie, że zaproszę Was na ciekawie zapowiadającą się imprezę. Otóż już dziś wieczorem w TFP kolejna konkursowa odsłona imprezy V Free Art Fest, kategoria FREE. Czyli dla każdego coś miłego :) A co dokładnie w programie? Od godziny 17 tej na scenie pojawią się zespoły - Ojszczane Mury, Public Run, Sugerowana Cena Detaliczna, Regenese, Wisielec, Eternal Spiritis, Leśne Ludki, Nigdy Więcej, Koloroton. Zapowiada się więc świetna impreza z której relację na pewno zamieszczę w kolejnym wpisie. Od razu jednak zapowiadam, że najwcześniej wpis ten pojawi się w poniedziałkowe popołudnie, gdyż jutro wyjeżdżamy do Krakowa a w poniedziałek na rano do pracy ;)
Przede mną pracowity i emocjonujący weekend ale zanim zacznę przygotowania do wieczornego szaleństwa przedstawię Wam zespół który przykuł moją uwagę dzisiejszego ranka.
No i właśnie w tym momencie dostałam wiadomość o śmierci kolejnego młodego człowieka związanego z częstochowską hip hopową sceną muzyczną. Niestety walkę z ciężką chorobą przegrał Bartek Sikora z częstochowskiego Projektu 42-200. Jedyne na co mam teraz ochotę to rzucić wszystko i po prostu wyrzucić z siebie całą tą złość i ból. Tylu młodych ludzi odchodzi ostatnio z tego świata, że coraz trudniej mi się z tym pogodzić. Najgorsza jak zwykle jest bezradność, no bo co my możemy...
Jednak zdecydowałam się dokończyć rozpoczęty już wpis, żeby nie umknął mi ten fajnie zapowiadający się amerykański debiut.
Zespół nazywa się ALAYA a utwór który przykuł dziś rano moją uwagę to "Inside", posłuchajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=VTiJEj1TcKw


Zespół Alaya debiutuje na rynku prog metalowym krążkiem o nazwie "Thrones". I to jak debiutuje :) Ile recenzji bym nie czytała z tylu można wyciągnąć tylko jeden wniosek - najlepszy debiut tego roku. 
Oczywiście znaleźć można również maruderów którzy zarzucają zespołowi zbyt dużą rozbieżność gatunkową i brak spójności. Ale ja się z tym zupełnie nie zgodzę. Uwielbiam otwartych na muzykę i różnorodność gatunkową muzyków. Co z tego że wokalista ma typowo popowy wokal, skoro w połączeniu z typowo metalową perkusją i mocnymi gitarami brzmi to dobrze. Wszystko to kwestia aranżacji, które w odsłuchanych przeze mnie utworach tworzą spójną całość. 
Posłuchajcie sami kolejnej propozycji tego zespołu, utwór "Sleep"
https://www.youtube.com/watch?v=G7-7Mtz8WXw


Wiem, że nie wszystkich przekona ta muzyka no ale też chyba nie o to chodzi by na siłę się komuś przypodobać ;) Ja uważam, że jak na debiut to chłopaki odwalają kawał dobrej roboty. Gratuluję i trzymam kciuki za dalszy rozwój. Bo skoro pierwszy krążek tak genialnie brzmi to co będzie dalej :)
Na zakończenie tytułowy utwór płyty: "Thrones"
https://www.youtube.com/watch?v=uixLPRQO43k


Zmykam już kochani trochę się pozbierać, bo wiadomość o śmierci Bartka totalnie mnie rozbiła. 
Wniosek na dziś - Czasem warto zatrzymać się na chwilę i przemyśleć swoje życie, zanim nie będzie za późno...
Trzymajcie się ciepło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz