sobota, 27 września 2014

Oby przeczytało to jak najwięcej osób

Nigdy nie sądziłam, że którykolwiek z moich wpisów spowoduje takie zamieszanie. Niestety przed wyjściem do pracy na mojej skrzynce mailowej pojawił się komentarz do relacji z pierwszego dnia Free Art Fest. Zespół Antaba a przynajmniej jeden z jego członków poczuł się urażony moim opisem ich koncertu. (Cały komentarz jest dostępny pod wpisem http://www.soberrockcanal.blogspot.com/2014/09/relacja-z-pierwszego-dnia-v-free-art.html ).
Nie będę się tu odnosiła do zarzutów tego pana, bo uczyniłam to już w komentarzu pod jego wpisem. Natomiast zdecydowałam się poruszyć ten temat gdyż ilość maili i wiadomości na facebooku które zastałam po powrocie z pracy mnie przerosła. Ludzie pisali, że są oburzeni tym co KRONOS95 napisał, że to dzieciak, że pewnie uważa się za idealnego muzyka, a nic sobą nie reprezentuje, itp. itd. Kolejnym szokiem były dla mnie statystyki bloga. Średnio każdy wpis czyta 300 osób, dziś jest prawie trzy razy tyle wejść i to głównie na relację z pierwszego dnia Free Art Fest.
Pewnie każdy bloger cieszył by się z takiego zainteresowania czytelników, a mnie to zmartwiło.
Od kiedy pamiętam muzyka była moją pasją i wielką miłością. Czasem wydaje mi się, że nie słucham muzyki tylko cała nią przesiąkam. W każdym utworze jestem w stanie dostrzec coś wyjątkowego, bez względu na to czy jest to zespół rockowy, metalowy czy folkowy. I kiedy mój mąż wpadł na pomysł założenia Sober Rock Canal od razu pomyślałam, że mogłabym pod tym szyldem pisać bloga muzycznego. Początkowo była to tylko zabawa, chęć wyrzucenia z siebie nadmiaru słów. Jednak kiedy blog zyskał stałych czytelników pomyślałam że można wykorzystać jego rozgłos promując np młodych wykonawców. Stąd też na blogu pojawiło się kilka wywiadów m.in z zespołami Biały Szum, czy Sugerowana Cena Detaliczna. Każdy mój wpis to oddzielna podróż po świecie muzyki. Podróż czasem sentymentalna, czasem żartobliwa, ale nigdy nie skierowana przeciwko komukolwiek.
Oprócz standardowych wpisów od czasu do czasu pojawiają się na blogu recenzje z imprez bądź koncertów. Ci którzy mnie znają czy obserwują wiedzą, że zawsze na takich imprezach pojawiam się z notesem w którym na bieżąco zapisuję swoje przemyślenia. Czasem zdarzy mi się napisać o kimś kilka słów krytyki, ale zawsze po to by ktoś wyciągnął z tego wnioski a nie po to by kogoś urazić.
Mój blog to nie miejsce do wylewania żali czy mieszania ludzi z błotem. To ma być miejsce które odwiedza się po to by pozytywnie naładować swoje akumulatory.
Jeżeli piszę recenzję z imprezy na której jeden czy drugi zespół zagrał słabo to niestety muszę o tym wspomnieć. Staram się to robić delikatnie i taktownie, aczkolwiek rzetelnie. W związku z tym nie mogę kolorować rzeczywistości, ani kierować się sympatiami czy też ich brakiem.
Z drugiej strony blog jest trochę jak pamiętnik w którym spisuje się swoje przemyślenia. Nie jestem jakimś sądem ostatecznym więc chyba nie ma sensu, aż tak przejmować się moimi słowami. Zwłaszcza jeśli uważa się tak jak pan KRONOS95 że na muzyce nie znam się w ogóle. Skoro tak jest to skąd wzięło się tyle negatywnych emocji pod moim adresem?
Nie wiem komu i dlaczego nadepnęłam na odcisk, ale myślę że ludziom przydało by się więcej pokory. 
Naprawdę jest mi przykro, że moje słowa dotyczące zespołów Antaba czy Ojszczane Mury spotkały się z taką falą krytyki, a wręcz wrogości.
Więc napiszę raz jeszcze Moi Młodzi Przyjaciele, trochę więcej pokory i skromności. Być może rzeczywiście nie jesteście takimi gwizdami za jakie się uważacie. Może trzeba jeszcze nad czymś popracować. Może ktoś zwrócił uwagę na aspekt który przegapiliście... Nigdy nie dość krytyki, jeśli jest konstruktywna. Wyciągajcie zatem wnioski a nie buntujcie się bez powodu. Zyskacie przez to więcej przyjaciół niż wrogów.
Z mojej strony to tyle w tym temacie i mam nadzieję, że nigdy już nie będzie sytuacji w której mój blog stanie się powodem niepotrzebnych, przesyconych złością dyskusji.
Zostawiam Was z utworem "Bracie" zespołu Illusion, śpijcie spokojnie
https://www.youtube.com/watch?v=Rr0EB_vdWQA


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz