niedziela, 4 stycznia 2015

Arlon szykuje niezłą niespodziankę

Pierwszy raz witam was w nowym roku :)
Jak widzicie trochę ostatnio brakuje mi czasu na regularne wpisy, ale staram się wyszukiwać dla Was najciekawsze informacje z muzycznego świata.
Pamiętacie naszych znajomych z zespołu ARLON?
Miałam przyjemność przeprowadzenia z nimi wywiadu i bardzo miło to wspominam dlatego postanowiłam sprawdzić co tam sobie chłopaki porabiają.
Otóż miło mi poinformować, że zespół ARLON nagrywa właśnie swój drugi studyjny album. Panowie współpracują przy tym z Michałem Mierzejewskim i symfoniczną orkiestrą Sinfonietta Consonus. Jak widzicie chłopaki nie próżnują a praca wre im w rękach.
Nagrania rozpoczęły się 29 listopada 2014 roku, potrwają do lutego 2015 roku i będą realizowane w kilku miastach. Na płycie znajdzie się ponad 50 minut muzyki głównie autorstwa i w aranżacji lidera grupy, saksofonisty, klawiszowca i kompozytora Jacka Szotta, ale nie zabraknie dźwięków skomponowanych przez gitarzystę klasycznego i kompozytora, wokalisty zespołu, Wojciecha Mandzyna oraz przez gitarzystę zespołu Wiesława Rutkę. Autorką i tłumaczką tekstów jest anglistka i doktorantka literaturoznawstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego, Anetta Mandzyn. W nagraniach drugiego albumu Arlonu weźmie udział około 40 muzyków, w tym orkiestra Sinfonietta Consonus, chór i oczywiście pięciu muzyków zespołu Arlon.  Orkiestra Michała Mierzejewskiego pojawi się w dwóch zorkiestrowanych przez niego utworach Arlonu.
Pomysł współpracy z Michałem Mierzejewskim zrodził się w 2013 roku, chwilę po wydaniu pierwszej płyty Arlon „On the Edge”. Paweł Zwirn – perkusista Arlon, endorser firmy Palisso i Jacek Szott zainicjowali pierwsze spotkanie muzyków w Krakowie przy okazji koncertu Neal Morse Band i wtedy odbyły się wstępne rozmowy na temat przyszłych wspólnych nagrań. Pomysł dojrzewał w trakcie prac nad nowym materiałem i niebawem został sfinalizowany. Oprócz przygotowywania nowej płyty, Arlon szykuje trasę koncertową. 
Musiałam się trochę doedukować i sprawdzić kim jest dotychczas dla mnie tajemniczy Michał Mierzejewski. Oto garść informacji o tym Panu :) :
kompozytor, aranżer, orkiestrator, założyciel symfonicznej orkiestry Sinfonietta Consonus, twórca projektu Symphonic Theater of Dreams oraz pomysłodawca Symphonic Evenings of PROG. Komponuje muzykę klasyczną, filmową, muzykę do gier. Przez ostatnie lata jest najbardziej rozpoznawany na scenie rocka/metalu progresywnego.
Współpracuje z wieloma artystami z całego świata.
Symfoniczna Orkiestra Sinfonietta Consonus oraz projekt Symphonic Theater of Dreams są bardzo dobrze znane­­­­­ na scenie rocka i metalu progresywnego. Młoda grupa utalentowanych muzyków nagrała symfoniczny tribute dla zespołu Dream Theater (wspierany przez sam zespół), nagrała płytę "Explorations" z Jordanem Rudessem. 
Obecnie muzycy realizują symfoniczny tribute dla zespołu HAKEN. Michał Mierzejewski jako założyciel orkiestry SC i pomysłodawca projektu SToD, kompozytor, aranżer i orkiestrator współpracował i współpracuje m.in. z Transatlantic, Jordan Rudess (Dream Theater), Flying Colors, Mike Portnoy (ex Dream Theater, Winnery Dogs), Neal Morse/Neal Morse Band, Pete Trewavas (Marillion), Steve Morse (Deep Purple), Casey McPherson (Alfa Rev), Dave LaRue (Dixie Dregs, Joe Satriani), Roine Stolt (The Flower Kings), Bad Salad, Affector, Tina Guo (Hans Zimmer), Marc Papeghin, Whiterose, Collin Leijenaar, Daniel Fries, Sigma Project oraz z wieloma innymi. 
Powiem Wam, że ta lista robi na mnie ogromne wrażenie. 

A co o współpracy z zespołem ARLON mówi Michał Mierzejewski? 
Współpraca z zespołem Arlon to będzie pierwszy "kontakt" orkiestry Sinfonietta Consonus z polską grupą. Jako aranżera, orkiestratora i założyciela orkiestry bardzo mnie ten fakt cieszy, gdyż współpracowaliśmy z wieloma zespołami rocka/metalu progresywnego, lecz byli to artyści zagraniczni. Tym bardziej jestem szczęśliwy z powodu zaproszenia Arlonu. Kompozycje, które otrzymałem do zorkiestrowania zapowiadają bardzo dobry i niepowtarzalny album. Jestem przekonany, że orkiestra smyczkowa i chór nadadzą albumowi ciekawych barw, wprowadzając więcej dramaturgii i liryczności oraz wzmocnią przekaz na płaszczyźnie tekstowej. Tym samym dopełnią instrumentację utworów, wcześniej wzbogaconą partiami gitary akustycznej z elementami wykonawstwa techniką klasyczną."
 Nie pozostaje nam już nic innego jak tylko czekać cierpliwie na wieści o konkretnej dacie wydania tego muzycznego skarbu.

Życzę Wam miłego popołudnia i spokojnego wieczoru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz