piątek, 9 stycznia 2015

Muzyczni geniusze lat osiemdziesiątych

Nie ma to jak deszcz w środku zimy .... ta pogoda mnie rozwala na kawałki. Wszyscy chodzą śpiący i totalnie zamotani - na czele ze mną oczywiście ;)
Wróciłam z pracy i czekając aż mąż skończy pracę postanowiłam trochę powspominać; oczywiście muzycznie. Przechodziłam sobie od moje ukochanego niegdyś USHER'a przez muzykę Eminema, Michaela Jacksona, Genesis i nagle trafiłam na zespół którego muzyka przynosi najpiękniejsze wspomnienia - wspomnienia mamy.
Zespół nazywa się TOTO i być może sama nazwa nic wam nie mówi, ale założę się, że kiedy posłuchacie pierwszego utworu wszystko stanie się jasne. Kawałek nazywa się "Africa" :
https://www.youtube.com/watch?v=FTQbiNvZqaY


Ta piosenka w roku 1982 podbijała światowe listy przebojów a płyta z której pochodziła rozeszła się w ponad dwumilionowym nakładzie. To jest dopiero gigantyczna popularność - oczywiście mówimy o świecie bez internetu ;)
W moim domu rodzinnym mama często słuchała tego zespołu i aż łezka mi się kręci w oku kiedy słyszę utwór "Rosanna":
https://www.youtube.com/watch?v=qmOLtTGvsbM


Dzięki płycie TOTO IV na której znajdowały się te hity, zespół zdobył 6 nagród Grammy, w tym za najlepszą piosenkę i płytę 1982 roku.
Ktoś powie, że odkopuję jakieś dinozaury muzyczne ... trudno w końcu jestem coraz starsza i ciągnie swój do swego :P
A poważnie to okazuje się, że zespół TOTO będzie w tym roku gościł w naszym kraju. Najpierw 23 czerwca zagrają we wrocławskiej hali "Orbita" a dzień później w warszawskiej hali "Torwar".
Po dziewięciu latach przerwy chłopaki weszli do studia i nagrali album "TOTO XIV". Premiera tego krążka planowana jest na 20 marca, więc na koncertach w Polsce na pewno usłyszymy nie tylko stare dobre przeboje, ale też zupełnie świeże kompozycje.
To wszystko przed nami, ale ja jako że dziś wierna pozostaje wyborom mojej mamy na zakończenie proponuję kawałek starszy ode mnie :P "Hold The Line":
https://www.youtube.com/watch?v=htgr3pvBr-I


Nie mogę się przestać uśmiechać - fajne czasy, fajna muzyka - nic dodać nic ująć :)
Mam nadzieję, że też poczuliście ten klimat i teraz już nie straszna nam ulewa za oknem. Zresztą wiecie co robią dzieciaki kiedy z nieba leje deszcz? Zakładają kalosze i pakują się w największą kałużę w zasięgu wzroku ;)
Czyli znów w grę wchodzi prosta zasada - cieszmy się z małych rzeczy :)
Jako, że mamy weekend a ja mam jutro cały dzień wolny to proponuję dziś totalnie się zrelaksować. Czyli dobry drink, jeszcze lepsza muzyka i ... byle do wiosny :)
Miłego wieczoru :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz