wtorek, 6 maja 2014

Powiew świeżości rodem z Finlandii

Podobno muzyka łączy ludzi i dziś dostaliśmy tego najlepszy przykład. Do redakcji wpłynęła wiadomość z Rosji :) Okazało się że portal Sober Rock Canal dociera ponad granice naszego kraju. Jeżeli macie ochotę na poznanie naprawdę sympatycznego zespołu N.Tesla pochodzącego z Rosji zapraszam na nasz facebookowy profil https://www.facebook.com/SoberRockCanal.
Ja natomiast chciałam Was dziś zabrać do Finlandii, bo właśnie stamtąd pochodzi zespół Nightwish. Grupa ta gra szeroko pojętą muzykę heavymetalową, ale od razu napiszę Wam kogo usłyszeć można było na wokalu i jeśli choć trochę interesujecie się mocną muzyką to wszystko stanie się jasne. Wokalistką tego zespołu w latach 2007-2012 była Anette Olzon. Jej mocny operowy wokal tworzył niepowtarzalny klimat, dzięki któremu Nightwish wyróżniał się na tle innych heavymetalowych ekip. Niestety drogi zespołu i Anette Olzon rozeszły się 1 października 2012 roku a jej miejsce zajęła Pani Floor Jansen.
Zróbmy sobie przerwę w tej teorii i posłuchajmy na dobry początek koncertową wersję utworu "Song Of Myself"
 https://www.youtube.com/watch?v=lQu5QjidHWg


Ja jak tego słucham to mam ciary na plecach, niesamowitą głębię ma w sobie ta muzyka.
Mieliśmy przyjemność gościć zespół Nightwish w Polsce czterokrotnie, ostatnio 2 czerwca 2012 roku. Wtedy to grupa zagrała podczas Warsaw Student Festival na Warszawskich Ursynaliach. Koncert był częścią trasy koncertowej Imaginaerum World Tour, promującej album Imaginaerum
I właśnie z tego albumu posłuchamy teraz utworu Storytime.
https://www.youtube.com/watch?v=5g8ykQLYnX0


Mamy dziś piękną wiosenną pogodę więc nie będę Was karmiła długimi notatkami na temat zespołu. Poza tym zbieram się na próbę mojego zespołu, więc muszę już zmykać. Jak widzicie po częstotliwości wpisów coraz trudniej znaleźć mi choć chwilkę wolnego czasu. Na pewno Was nie zostawię bez muzycznych informacji, ale jeśli tęsknicie za codziennymi dawkami muzycznych informacji zapraszam na facebookowy profil Sober Rock Canal o którym wspominałam już na wstępie.
Na zakończenie utwór w którym na wokalu usłyszycie Anette Olzon: "I want my tears back"
https://www.youtube.com/watch?v=oRwA4iCgF9c


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz