poniedziałek, 23 lutego 2015

Recenzja płyty "Revival" zespołu Sadman Institute

Panie, Panowie, chłopcy i dziewczęta.
Mam dziś dla Was fajną niespodziankę; otóż prosto z Krakowa dotarła do mnie jeszcze pachnąca świeżością płyta "Revival" zespołu Sadman Institute.
Jak się zapewne domyślacie długo nie trzeba było mnie namawiać na bliższe zapoznanie się z tym progmetalowym materiałem.
Jako że było to moje pierwsze "spotkanie" z chłopakami postanowiłam najpierw sprawdzić z kim mam do czynienia ;)



Skład zespołu:
Maciej Berniak - perkusja
Tomasz Gurgul - gitara
Filip Malinowski - gitara basowa
Maciej Pawlik - wokal
Paweł Szczepański - gitara


Panowie wprawdzie mają już na swoim koncie kilka płytek demo, ale "Revival" to ich pierwszy długogrający krążek.
Słuchając płyty szybko można się zorientować, że zespół chce opowiedzieć nam pewną historię. Więc nie nastawiajcie się na odsłuchanie sześciu niezależnych kawałków. "Revivial" tworzy spójną całość i niesie w sobie głęboki przekaz.
Każdy dzień jest dla nas wyzwaniem z którym musimy się zmierzyć. Skrajne emocje i uczucia targają nami zostawiając czasem zgliszcza, a czasem czynią nas twardszymi. Właśnie o takich zmaganiach z pełną kontrastów współczesnością opowiadają na swojej płycie muzycy Sadman Institute.
Już pierwszy utwór "Ash And Dust" pokazuje jak szeroki wachlarz możliwości prezentują muzycy. Utwór mimo iż trwa ponad osiem minut nie jest męczący w odbiorze. A wszystko dzięki genialnej wręcz gitarze która swoją solówką zabiera nas w długą podróż po dźwiękach.
https://www.youtube.com/watch?v=t6wclP3KdCc


Wydawać by się mogło, że skoro pierwszy utwór pokazuje tak wiele to później już nic nas nie zaskoczy.
Nic bardziej mylnego; wystarczy odpalić numer cztery na płycie, czyli utwór "Take It All". Ten kawałek ma w sobie jakąś nieokreśloną moc tkwiącą w spokoju ... Warto zwrócić uwagę na świetnie pracującą perkusję oraz po raz kolejny genialnie zagraną partię gitary solowej, która moim zdaniem jest najmocniejszym elementem zespołu.
Natomiast utwór "Sacrifice" to pokaz kunsztu wokalnego. Przyznaje się bez bicia, że kiedy zaczęłam odsłuchiwać płytę "Revival" od razu zraziłam się do wokalu. Wydawał mi się jakiś nienaturalny, wymuszony i jeszcze do tego ten angielski ... Ale utwór "Sacrifice" totalnie mnie zaskoczył i sprawił że zmieniłam zdanie. Być może wcześniejsze utwory nie dawały wokaliście możliwości otwarcia się i pokazania swoich świetnych umiejętności. Zwracam zatem honor i zapraszam was do odsłuchania tego pokazu zdolności wokalnych:
https://www.youtube.com/watch?v=Ev1G0ZjnqMI


Jednak prawdziwą perłą tej płyty jest ostatni utwór "Trapped Between". Połamany rytm perkusji, gitary tworzące niepowtarzalny klimat i wokal pokazujący jak można się bawić aparatem mowy. Ten kawałek jest najlepszym podsumowaniem całej płyty.
Może krążek "Revival" nie jest idealny i zawiera kilka słabszych momentów, ale naprawdę warto po niego sięgnąć.
Zapraszam Was do odwiedzenia strony internetowej zespołu Sadman Institute http://www.si.art.pl/ gdzie możecie odsłuchać całego materiału.
Ja już się z Wami żegnam i  życzę miłego i spokojnego wieczoru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz