piątek, 8 sierpnia 2014

Z przymrużeniem oka ...

Post który przeczytacie za chwilę napisałam wczoraj, ale jako że jestem zamotana ostatnio to zamiast przycisku opublikuj nacisnęło mi się zapisz. Dopiero teraz zauważyłam pomyłkę, więc wrzucam wczorajsze wypociny :)
     Dwa dni odpoczynku mam nadzieję, że dobrze mi zrobią, bo czuje się ostatnio bardzo zmęczona. Niby nic nadzwyczajnego nie robię, pracuję jak zawsze w domu też te same obowiązki a jednak jakby sił mniej. Może to starość mnie dopada, a może jakieś przesilenie ;) Tak czy inaczej za tydzień zmykam do babci na cały dzień naładować baterie :)
A na dziś znalazłam ciekawą muzyczną propozycję, która powinna choć trochę rozruszać nasze stare kości ;)
Zespół z gatunku folk metal pochodzący z Finlandii, występujący pod nazwą TURISAS.
Na wstępie mała ciekawostka - nazwa zespołu pochodzi od starożytnego fińskiego boga wojny Iku-Turso, zwanego też Turisas.
Przeczytałam o zespole Turisas kilka niepochlebnych recenzji i początkowo się zraziłam. Ale odsłuchałam kawałek "Stand Up And Fight" i jak dla mnie to fajny energetyczny wykon. Zresztą posłuchajcie sami:
https://www.youtube.com/watch?v=7woW7DmnR0E


No dobrze przyznaje, że prawdziwi faceci z wymalowanymi twarzami i w dziwnych skórzanych strojach może nie wyglądają dość przekonująco. A przynajmniej nie są typowymi metalowcami. Ale czasem warto posłuchać czegoś nietypowego, choćby tylko po to by nabrać dystansu do ulubionego gatunku muzyki.
Kolejna muzyczna propozycja od grupy Turisas to utwór "Battle Metal"
https://www.youtube.com/watch?v=Ift85e38H3M


Trzeba na ten zespół patrzeć trochę przez palce, bo mam wrażenie, że oni sami mają do siebie i tego co robią ogromny dystans. Kto powiedział, że zespół grający metalową muzykę musi być zbuntowany i zły dla samej zasady? Może właśnie w szaleństwie jest metoda i tymi torami Turisas próbują trafić do publiczności. A sądząc po ilości osób, które przychodzą na ich koncerty to spokojnie można powiedzieć, że zjednali sobie uznanie nie jednego słuchacza. A wszystkim, którzy tak krytykują tą grupę proponuję trochę odpuścić, nabrać dystansu i przestać traktować świat tak całkiem serio ;)
Na zakończenie mojego monologu proponuję złamać wszelkie zasady i posłuchać utworu totalnie "kosmicznego" oczywiście w wykonaniu zespołu Turisas. Utwór znany wszystkim, ale może niekoniecznie w takim wykonaniu ;)  "Rasputin"
https://www.youtube.com/watch?v=cdkBs0VCSX0


I niech mi ktoś jeszcze kiedyś powie, że metal negatywnie nastraja do życia :P
Jak się dobrze poszuka to zawsze można trafić na wariatów, czasem może i większych ode mnie :)
Trzymajcie się ciepło i pamiętajcie o zdrowym dystansie do świata :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz